Pohjautuu 27.11.2023 julkaistuun dataan. Tietomallit päivitetään, kunhan lopulliset kuvaukset julkaistaan EU:n toimesta. Tässä soveltamisprofiilissa on kuvattu eFTI:n Dangerous Goods -tietomallirakenteen versio, joka täyttää EU-säännösten mukaiset tietovaatimukset. Tietomallin on tarkoitus toimia pohjana, jota kehittäjät voivat hyödyntää omiin tarpeisiinsa. Näiltä sivuilta saat ladattua sen itsellesi haluamassasi muodossa. Neuvoja tietomallin lukemiseen löydät Dokumentaatio-välilehdeltä.
Electronic Freight Transport Information, eli eFTI, on EU:n standardi sähköisille kuljetustiedoille. Tavoitteena on luoda Euroopan unionin tasolla yhtenäinen digitaalinen tietojenvaihdon ja datan infrastruktuurimalli tavaran kuljetustiedoille. eFTI-asetuksen tavoitteena on kannustaa tavaraliikenteen ja logistiikan digitalisointiin, joka puolestaan vähentää hallintokustannuksia, parantaa toimivaltaisten viranomaisten valvontavalmiuksia sekä lisää liikenteen tehokkuutta ja kestävyyttä. Kun toimivaltaiset viranomaiset hyväksyvät sähköisessä muodossa tietoja, viranomaisten ja eri toimijoiden välinen viestintä paranee. Samalla yritysten välisen sähköisen viestinnän kehitys vauhdittuu koko Euroopan unionin alueella.
Based on data from 27.11.2023 output. The data models will be updated when the final descriptions are published by the EU. In this Application Profile, we have portrayed the eFTI Dangerous Goods subset data vocabulary structure corresponding to regulatory information requirements in EU legal acts provisions. The structure is intended to work as a basis for developers to build on. From this page, you can download the structure in a form most suitable for your specific needs. A guide on how to read this datamodel is written in the Datamodel Documentation section. Electronic Freight Transport Information, also known as eFTI, is an EU standard aiming to create a coherent digital infrastructure model for information exchange and data concerning freight transport information. The objective of eFTI regulation is to encourage the digitization of freight transport and logistics, which in turn reduces administrative costs, improves supervisory capabilities of the competent authorities as well as increases the efficiency and sustainability of transport. When the competent authorities accept information in electronic form, communication between the authorities and different actors improves. At the same time, the development of electronic communication between companies is accelerating throughout the European union.